GÄSTBLOGG

Gästblogg, Idag bloggar jag till amanda då hon nu är i england... Haha, Ha det bra.
//Rasmus

TIME TO SAY GOODBYE

Om ca 1 timme åker jag iväg mot arlanda för att sedan möta upp resten av folket som ska åka dit. Spännande spännande. som jag redan sagt så vet jag ej när jag kan sitta vid datorn igen så jag har bett Rasmus att gärsblogga, vilket han ska göra.

DON'T WORRY ABOUT A THING, CAUSE EVERY LITTLE THING IS GONNA BE ALRIGHT, I WONT WORRY

Dagar kvar till England med STS
Idag gäller det liksom, jag trodde jag hade full koll på allt, men så är det inte. Fick för x antal timmar sedan ett mail av en som jobbar på STS om byte av värdfamilj...igen. Så alla papper jag har fyllt i, som man måste ha med sig, samt papperet man sätter på väskan, ni vet, adressen, inget stämmer ju nu. Inget. så jag är tillbaka i ruta 1, helt vilse alltså. Jag är inte ens 100% säker på vart jag ska. Jag trodde jag skulle till Brighton, det sa även min ledare, men i mailet jag fick står det att familjen bor i Worthing, som ligger några kilometer ifrån stället jag egentligen skulle bo på. Jag hoppas att allt löser sig...
Jag vet iallafall namnen på de som jag ska bo hos, samt att jag ska dela rum med två stycken tjejer från Frankrike, gissa vem som troligen kommer bli utmobbad där, jo svensktalande jag.
Jag har tvingat Rasmus till att gästblogga lite imorgon, så att ni vet att jag lever. Jag vet inte riktigt när jag får chans till att sitta vid internet. Ha det bra, vi ses!

I GOTTA FIND MY PLACE, I WANNA HEAR MY SOUND. DON'T CARE ABOUT ALL THE PAIN IN FRONT OF ME, CAUSE I'M JUST TRYING TO BE HAPPY

Dag kvar till England med STS

Hjälp, jag åker imorgon. Jag är sjukt nervös, jag har packat klart allt nu, så jag är helt redo. Det fattas bara några småsaker, som att välja vilken väska jag ska ha till handbagage till exempel. Jag har inte heller vägt min vanliga resväska än, den får inte väga mer än max 23 kg men jag känner på mig att den väger minst 58 ton, haha. Allt kommer att gå fel.

HAVE YOU SEEN MY CHILDHOOD

Jag hade tänkt att lägga upp ett litet klipp på mig som liten idag, men jag har letat hela kvällen och jag hittar inte den jäkla filmen. Så nu får jag nöja mig med en simpel bild på mig från Gotland.
Vänta bara tills jag hittar fimen då får ni tonvis med klipp. Om jag hittar filmen. Men iallafall, vänta bara, vänta baaraaa.

EVELYN TERRACE

Fick precis veta att jag fått en ny värdfamilj. Nu blir det Christine Wells istället för Christina Hirt. Jag är överlycklig för jag och Rasmus sökte på Google Maps, på huset alltså. Och hon bor typ exakt vid stranden, i typ ett vitt drömhus=)
Huset jag ska bo i ser ut som detta fast vitt.

WE FORGOT WHERE WE WERE, AND WE LOST TRACK OF TIME, AND WE SANG TO THE WIND AS WE DANCED THROUGH THE NIGHT

Jag: Måla lite mer där, försök att täcka blånageln
Rasmus: Okej

Mamma kommer ut i vardagsrummet där vi sitter och har värsta nagelsalongen

Mamma:Vad gör ni uppe nu?! klockan är två, jag trodde att du låg och sov Rasmus.
Jag: Man blir ju besviken...
Mamma: Amanda, du kan ju inte låta Rasmus sitta uppe och måla dina naglar hela natten

Okej, det var roligare i verkligheten, mycket roligare än det låter.


IT KEEPS GETTING CLOSER

Dagar kvar till England med STS

Jag är faktiskt där snart, fast jag vet inte riktigt vart, eller med vilka för den delen heller. Bara att jag ska bo med en som heter Christina, men det är ju som jag har sagt tidigare allt jag vet.
Nu har jag kommit på att jag har glömt att köpa en viktig sak. Nämligen en Adapter. Jag får köpa det imorgon.

THERE IS NOTHING LEFT TO SAY, JUST DON'T WASTE ANOTHER DAY

Dagar kvar till England med STS

Jag har inte riktigt fattat att jag snart åker ännu, väldigt snart. Jag tror att jag har överskridigt maxgränsen på min resväska, och jag har inte ens packat allt ännu...inte bra gott folk. Jag skulle behöva någon packningsexpert som vet vad den håller på med. för jag plockar med lite allt möjligt. Typ saker som jag vet att jag inte behöver.
Nu ska jag berätta något för er mina vänner, jag skulle nämligen skicka ett mail till min värdfamilj, jag hade nästan skrivit klart det innan jag kom på mig själv med att ha skrivit flera meningar om Ost. Fråga inte varför...
Jag skrev iallafall om det och kämpade i typ en evighet, men sen gick det inte ens att skicka. Jäkla internet. Jäkla dator.

STOP THE PIGEON

Jag brukade alltid sitta och titta på den här TV-serien när jag var liten. Anledingen till att jag lägger upp videon överhuvudtaget är för att Linnea äntligen ska se vad jag menar. Stoppa duvan, dev var tydligen bara jag såg detta. Haha

SUMMER SUMMER SUMMER, WE ALL LOVE SUMMER

Stackars vovve som jag plågade med min kärlek. Jag bar på henne helatiden. Från att vi köpte henne till att vi gav henne till min farfar. Hon borde ha lidit av muskelförfallelse eller något. Hon behövde ju aldrig gå!
Stackars lilla Indra som var alldeles galen i tåg! Hon ville jaga dem och blev galen så fort hon såg ett.
Vi skrattade alltid och sa "Vad kommer hända när hon fångar det" vilket vi fick reda på när hon var endast två år, och det var inte roligt, speciellt inte för min farfar. Min farmor dog året innan och precis innan det hade deras hund Nettan dött. Inte kul alltså.
NU: Kom precis hem från sommarstugan- bilder kommer sen
SNART: Hem till LJ och titta på film

REMEMBER THE MAGIC

Alla dessa oförglömliga stunder som Disney har gett oss. Jag är så himla glad för att jag växte upp när disney var som bäst, när varje film hade ett budskap och när man satt som klistrad framför tvn och såg på samma film om och om igen. Alla vackra låtar man gick runt och trallade på, men inte riktigt förstod hur bra de var.
Jag satt nyss och disskuterade detta med min bror och min kompis. Oja, vi är väldigt insatta!

KARLSSON

Helt enkelt en sång om mig!

IS EVERYBODY GOING CRAZY?

Vi är ganska ovanliga vi två, Linnea och jag. Mest Linnea såklart. Jag var hemma hos henne förra veckan när hon plötsligt bestämde sig för att måla sin hand svart. "Okej, udda" tänker ni nu, och det gjorde jag faktiskt också. Men ni måste erkänna att bilden ändå blev ganska fin.
Men finast blev ändå den bilden som Linnea tog på min och hennes lillebror Eriks hand. Och det var egentligen bara en testbild.
Jag måste bara tillägga att Linnea nästan bor i vildmarken, när jag var där så stötte vi på en orm när vi var ute och gick. Not Nice!

I SET OUT ON A NARROW WAY MANY YEARS AGO, HOPING I WOULD FIND TRUE LOVE ALONG THE BROKEN ROAD

9 dagar kvar till avresan till Brighton...
Igår fick jag mitt membershipcard till STS och fick även veta att min ledare för de tre veckorna jag kommer vara där heter Camilla Sundvall...eller Sundell..något sådant iallafall.
Jag börjar faktiskt bli riktigt nervös, jag vet ju ingenting, bara att kvinnan jag ska bo hos heter Christina men that's it. Det är allt jag vet. Scary! I know!

COWBOY, COWBOY, RIDING IN A RODEO, CAN I BE THE ONE FOR YOU


På denna bild ser vi;  En koklöve, Gandalf den Svarte, En cowboy, Merlin och Indiana Jones.
Döm mig ej pågrund av detta. Jag är mycket vanligare i verkligheten=)
Följ min blogg med bloglovin

RSS 2.0